İzleyiciler

9 Ocak 2017 Pazartesi

inadına "Kürk Mantolu Madonna"

Çok seviyorum kitap okumayı, okurken zaman duruyor, hüzünler erteleniyor sanki.
Bebekten arta kalan zamanda proje çizdiğim, arada derede yemek yapmaya çalıştığım şu günlerde öyle bunaldım ve huzurlu hissetmeyi öyle özledim ki, kaçtım artık. Yemek yapamadım, lahmacun istedik. Çocuklar yemedi, aç kaldılar. Bebeğin peşinde dolanamadım, bir baktım pastel boya bulmuş, onu yemiş. Ayakkabıları, çorapları çıkartmış, yalınayak gezmiş. Abi, salonda uyuyakalmış. Allah'tan üstünü örtmeyi akıl etmiş.
Utanmasam evin halinin fotoğrafını da çeker koyardım. Sabah gelen bakıcı hanımın nutku tutulmuştur.

Ne yaptım peki? "Kürk Mantolu Madonna" yı okudum. Daha önce defalarca başlamıştım, elimden alınmış, afiyetle kemirilmişti. Bir yerde oturduğumu gören kedim kucağıma yerleşti, beraber okuduk.


Pişman mıyım? Değilim aslında ama "iyi ki yapmışım" da diyemiyorum. Belki daha kötü hissedecektim okumasaydım. Gündem malum, dolar bilmemkaç lira olmuş, herkesin suratı asık, korkulu.
Yorum yapasım yok, diken üstünde okuduğum için hakkını veremedim. Akıcı, okuması keyifli bir kitap ama tatsız bir hikaye anlatıyor. Adama ayrı üzülüyorsun, kadına ayrı.
Böyle bir niyetle, pek çok şeyden vazgeçerek okuduğum bir kitabın beni mutlu etmesini isterdim, üzeceğine. Sırada "Küçük Ağacın Eğitimi" var aylardır elimde sürünen.

12 yorum:

  1. Kürk Mantolu Madonna'yı uçakta okumuştum geçen ay. Akıcıydı ama dediğin gibi hüzünlüydü.

    İyi yapmışsın okumakla. Boş ver kimse kimseye madalya takmıyor, çocuklar da bir günde telef olmaz :)

    Küçük Ağacın Eğitimi beni sarmamıştı, bıraktım, okumadım. Sevmediğim kitapları okumaya çalışırken harcadığım zamanda üç kitap bitirebildiğimi fark ettiğimden beri şıp diye bırakıyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Di mi? Saglam cocuk, saglam anada mevcuttur dedim, azicik bencillik yaptim.
    Ben biraz kitap yorumu yapan bloglari karistirayim madem. Keyifli bir kitap bulayim kendime.
    Sagol guzel yorumun icin ❤

    YanıtlaSil
  3. O kadar ünlü bir kitap ki, bak şimdi yine üzüldüm hala okuyamadım çünkü:( ilk fırsatta inşallah yalnız pastel boya için ayrı endişelendim zehirlenmesin mazallah:( yemek yapamayınca lahmacun imdada yetişiyor ben de oğluma (yeğen oğlum:) öyle yapıyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence üzülmeye gerek yok Müjde hanım. Bana göre "okunmazsa olmaz" kitaplardan değil çünkü. Vaktiniz olduğu zaman okursunuz, hiiiç canınızı sıkmayın.
      Dişlerinden turuncu parçaları bolca ısırılarak temizlerken ben de korkmuştum zehirlenir diye ama çok şükür bir tatsızlık olmadı.
      Yaramaz velet :D

      Sil
  4. Bibliyoterapi diye bir terapi yöntemi var bilir misiniz? Yani kitap okumak terapi oluyor gerçektende. Şu aralar daha az kitap okuyorum ve bu beni rahatsız ediyor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir yöntem olduğundan haberim yoktu ama bana terapi olduğunun farkındaydım.
      Ah beni bir kitabevinde unutsalar...
      :D

      Sil
  5. Sıradaki de yine iç açıcı değil sanki De Kubad :) Ev manzaralarına hayran kaldım :D ben de 2-3 satır bile olsa her fırsatta elime almaya çalışıyorum ve bitirmek mutlu ediyor.
    Ancak detaylı seçiyorum, çok kısıtlı vakitte ve uzun sürede okuyacağımdan seveceğimden emin olanları ve içinde beni ağlatacak şey olmamasına özen gösteiyorum :) Bu kitap da elimde ama henüz başlamayacağım :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay öyleymiş :D
      Kısıtlı vaktimi okuyup ağlamakla geçirmek istemiyorum, arayışlardayım.
      'Aşk'ı yeniden mi okusak dağınık??

      Sil
    2. Aşk'ta da ağlayacağımızı biliyorsun değil mi De Kubad ;D itinayla ağlanır :))) Bir ana her kitapta ağlayabilir :) hehe
      Ben bu dönemler geçene kadar: merak duygusunun ağır bastığı, sürükleyici, çocuklara bir şey olmayan, polisiye, gerilim, fantastik... kitaplardan seçiyorum ;D
      Sen sever misin??

      Sil
    3. Ortaokul-lisedeyken Agatha Christie hayraniydim. Soluksuz okurdum, belki tum kitaplarini okumusumdur. Yine o donemlerde Stephen King'e takmistim. Onlari da heyecanla okumustum ama simdi sasiyorum nasil okumusum diye. Universitede Jean-Christophe Grange a takmistim. Simdi sasiyorum nasil okumusum o kitaplari diye. Polisiye severim diye Ahmet Umit okudum. Ama zayif geldi bana uc kitabini okudum, daha da heveslenmedim. Dan Brown a bayildim. Kitabi cikar cikmaz aldim. Maksimum 3 gunde bitti.
      Yani severim. :D
      Seni de severim ❤

      Sil
  6. Pastel boya ne kadar lezzetli geldiyse artık :) İnşallah hepsini bitirmemiştir :) zarar vermediğine sevindim yine de çok geçmiş olsun. Kitap okumak terapi gerçekten de başka dünyalar işte. İnsanın kendini dinleyebildiği tek yer. Ben de herkes uyuduktan sonra elime alıyorum. Daha iyi oluyor sessiz sadece ben ve kitabım. Bütün kahramanlarla konuşuyormuşçasına okuyorum kafamda canlandırıyorum tamamen özgürüm yani. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de herkesin uyudugu zamanlar ozgurluk zamanlarim. Ah zaman dursa diyorum o vakit :) ama şıp diye geciyor maalesef

      Sil