İzleyiciler

9 Aralık 2015 Çarşamba

gingivit

Hiçbir şeyden çekmedi dünyada
Nasırdan çektiği kadar;
Hatta çirkin yaratıldığından bile
o kadar müteessir değildi...

der ya Orhan Veli, Süleyman Efendi için...

Hiçbir şeyden çekmedim dünyada, dişlerimden çektiğim kadar. Çektirdim, doldurttum, kanal tedavi, ortodonti... En belalısı da gingivit denen dişeti iltihabı.
Ayyy, dişetlerimden neler çektim Allahım :( Tedavisi zahmetli, bakımı dertli... Falan falan derken bir süredir uyuyordu. Geçen ay uyandı.
Sağ üst azılardan birinin üstü fena şişti, zonklamaya başladı. Ağrıdı oldukça ama ertesi gün azaldı, sonra geçti. Bu iltihaplanmanın çene kemiğini erittiğini biliyorum ama şu dönem için pek umrumda olmuyor.
Zannettim ki kurtuldum bitti.
Bitmemiş. Ertesi gün yan dişimin dişeti şişince dişhekimimi arıyorum. Diyor ki "Antibiyotik gerekiyor. İşlem yapsak da yapmasak da gerekiyor."
İşlem dediği çin işkencesinin bir tık eksiği.
"Emziriyorum, antibiyotik alamam" diyorum, "emzirirken alınabilen antibiyotiklerden kullanırsınız, ama sütünüzü sağmanız gerekebilir çünkü sütün tadı acıyor" diyor.
Ben tek gıdası anne sütü olan bebeğe ne vereyim şimdi? 5 gün mama versem, -ki ben mamanın tuzak olduğunu düşünen biriyim, komplo teorilerim var bu konuda- memeyi bırakır velet.
Dişlerimin bakımını daha hassas yapıyorum, dişipiyle falan.. bir de gargara alıyorum..Aslında olması gereken bakım öyle de, yapabilene aşkolsun.
Birkaç kez daha şişiyor ama sonrasında toparlıyor.
Hahhayt diyorum yendim seni. Aslında yenemediğimin farkındayım ama erteledim sanıyorum.

Bu hafta başı yeniden şişiyor. Öyle şişiyor ki kulağıma vuruyor ağrısı, yutkunduğumda o tarafın bademciği acıyor. Sonra o iniyor, ön dişime teşrif ediyor şiş.

Ağrıyı tarif edemem. Kekik çayı iyi gelir diyorlar, şimdi içiyorum bakalım. İşe yarasa keşke.

Hepsini çektirip damak taktıracam. Ne bu böyle be!




6 yorum:

  1. Ufff ben de çok çekiyorum dişlerden. Öyle şişen bir yee vardı ameliyatla aldı en sonunda. Şimdi de kaplamalar yenileniyor. Düzenli bir biçimde dişçi yolundayım gittiğim her yerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alın benden de o kadar. :(
      Allah'tan diş hekimim tanıdık da, nazımı çekiyor.
      Kaplama yenilemesi acı veren bir işlem değildir sanıyorum ama o koltuğa oturmak bile stres sebebi. Şimdiden geçmiş olsun.

      Sil
  2. Ay bütün yazılarınızı üstün körü de olsa okudum. Bazılarını tam okuyabildim ama :)

    İltihaba iyi gelir mi bilmiyorum ama, ben hamileyken yirmilik dişim çıkmıştı. O zaman çin yağı almıştım. Aktarlarda oluyor. Bir iki damla sürülüyor,rahatlatıyor.Ara ara yapmak gerekiyor tabi.

    Bütün yazılarınıza bir arada baktım çünkü koşup sarılasım geldi size. Aynaya bakıyormuş gibi hissettim. Dişinizin ağrımasına kadar. Düşünceleriniz falan. Şimdi tek tek yazamıyorum. :)

    Çalışma konusunda çok şanslısınız. Orada da,aynaya bakıyormuş hissi yaşamak isterim. :D

    YanıtlaSil
  3. Kim demiş sanal alemde arkadaş olunmaz diye? İşte buyrun, pekala da olunuyor :)
    Ben de sizin yazılarınızı keyifle okuyorum, ortak yan çok gerçekten.

    Umarım ki, yakın zamanda çalışma konusundaki ortak yönümüzü de okurum blogunuzda.

    Çin yağını denemeli. Zira çayla, gargarayla falan geçmiyor.

    YanıtlaSil
  4. Ay hadi inşallah. :D

    Dene belki iyi gelir. Aktara da sor istersen, tavsiye edeeği birşeyler illa vardır. :)

    Aynen. Daha da güzel olunuyor sanki. :)

    YanıtlaSil